HASTA BEKLEME SÜRESİ NASIL AZALTILIR?
AKGÜN Dijital Hastane Çözümleri
Kimse uzun hastane kuyruklarında beklemekten hoşlanmaz, kuyrukta beklemek zaman kaybına neden olur. Günümüzde verimli bir sisteme sahip olmayan en iyi doktorlar bile uzun bekleme süreleri nedeni ile çok fazla hasta kaybediyor. Genellikle uzun bekleme sürelerinin en önemli iki nedeni vardır:
• Hastaların randevuya geç gelmesi
• Beklenmeyen hasta sorunları (ekstra belge gerektiren durumlar gibi).
Günümüzde, hasta memnuniyeti ve hizmet kalitesini yüksek tutmanın önemi artmıştır. Artık bazı hastaneler hasta bekleme süresini azaltmak için stratejik yöntemler denemekte. Bu yöntemlerden bazıları aşağıda yer almaktadır:
1.Hasta Bilgilerini Önceden Temin Edin
Dijital Hastane, gelişmiş teknolojilerin hem hastalar hem de sağlık profesyonelleri için verimli ve güvenilir bir iş ortamında entegre edildiği sistemler, sağlık hizmetlerinin gelecekteki vizyonudur. Hasta muayene edilmeden önce hasta bilgilerinin, doktorun hasta portalına ve dosyalarına erişimi sağlanmalıdır. Kağıtları doldurmak, aramak zaman alır ve hasta bekleme sürelerinde artışa neden olur. Tıbbi uygulamalar sayesinde söz konusu önemli dosyalara kolaylıkla erişim sağlanabilir. Bu da AKGÜN DİJİTAL HASTANE çözümleri yardımı ile mümkün.
AKGÜN DİJİTAL HASTANE çözümleri yardımı ile
• Kâğıt kullanımı ortadan kalkacak,
• Doktor hasta takibini bilgisayardan yapacak,
• Hasta karıştırma tarihe karışacak,
• Hasta verilerine istenildiği yerden, istenildiği zamanda veri girişi ve bilgi erişimi sağlanacak.
2. Kayıt İçin Sırada Bekleme Kargaşası Yaşamayın
AKGÜN KIOSK SİSTEMİ yardımı ile sıra almak için kimlik numarası yeterlidir. Hastalar kayıt işlemlerini saniyeler içerisinde tamamlayabilir ve bu da onlara zaman kazandırmış olur.
3. Randevu Zamanı İle İlgili Uyarı Mesajı Gönderin
Randevuları kaçırmanın veya randevularına geç kalmalarının temel nedenlerinden biri de hastaların randevuyu unutmalarıdır. AKGÜN SMS Bilgilendirme Sistemi yardımı ile hastalara randevu zamanını mesaj yoluyla bildirmek, bu sorundan kaçınmaya yardımcı olabilir.
Bu sistem sayesinde hasta kabulde kaydedildiği anda hastaya “Geçmiş Olsun” SMS’i göndermek veya hastanın tüm laboratuvar sonuçları onaylandığında hastaya “Sonuçlarınız Onaylanmıştır” SMS’i göndermek müşteri memnuniyetini artırır.
4. Gelmeyen Ve Geç Gelen Hastalar İçin Sıkı Bir Politika Oluşturun
Geç gelen hastalar için bir zaman sınırı belirleyin ve belirlenen sınırdan geç gelinirse hastaya yeniden randevu planlaması gerektiğini bildirin. Politikalarınızı tüm hastalara mümkün olduğunca AKGÜN SMS Bilgilendirme Sistemi yardımı (e-posta veya telefonla bildirim) ile önceden bildirdiğinizden emin olun.
5. Hastalar İçin Konforlu Oturma Alanı Düzenleyin
Ücretsiz Wi-Fi, TV, bazı dergiler, su ve kahve makinesi gibi konfor araçları bekleme süresinin ideal olmadığı durumlarda bile hasta memnuniyetini optimize etmeye yardımcı olabilir.
Özetle;
Hastalarınızın uzun saatler kuyrukta beklemesi istenmeyen sonuçlara neden olabilir. Bu alandaki bekleme süresini tamamen azaltmanın kolay olmayacağını biliyoruz, ancak imkânsız da değil. AKGÜN Dijital Hastane Çözümleri yazılımı aracılığıyla ve kurduğunuz politikalarla bunlara kademeli ve kolay bir şekilde ulaşmak mümkündür.